ANALYSIS OF BRANDING STRATEGY IN INTEGRATED MARKETING COMMUNICATIONS FOR UMKM IN KLAMBIR 5 KEBON, HAMPARAN PERAK, DELI SERDANG, NORTH SUMATERA
Abstract
Marketing communication has a key role in shaping the brand image and in increasing the sales of a brand. The tight competition situation, technological developments, and changes in consumer behavior make marketers have to implement integrated marketing communications. Brand placement strategy is one of the strategies in integrated marketing communications. This strategy is considered more effective than advertising communication strategies through television media. The concept of brand placement strategy has existed for a long time and continues to develop along with the development of human civilization. By studying, understanding and implementing these strategies, companies can maximize their resources to achieve marketing communication goals effectively and efficiently.
References
Amstrong, P. K. (2008). Prinsip-prinsip Pemasaran, Terjemahan: Bob Sahran. Jakarta: Erlangga. Arifin, T. M. (2003). Menyusun Rencana Penelitian. Jakarta: Rajawali.
Armstrong, P. K. (2008). Prinsip-Prinsip Pemasaran Jilid 2. Jakarta: Erlangga.
Asmajasari, M. (1997). Study Periklanan dalam Perspektif Komunikasi Pemasaran. Malang: UMM Press.
Asmajasari, M. (2018). Study Periklanan dalam Perspektif Komunikasi Pemasaran. Jakarta: CV. Penerbit Kiara Media.
Bungin, B. (2011). Penelitian Komunikasi Kualitatif. Yogyakarta: LKIS.
Cangara, H. (2008). Pengantar Ilmu Komunikasi. Jakarta: PT. Raja Grafindo Persada.
Cangara, H. (2014). Perencanaan & Strategi Komunikasi. Jakarta: PT Raja Grafindo Persada. David. (2004). Manajemen Strategi Konsep. Jakarta: Salemba Empat.
Effendi. (1996). Kepemimpinan dan Komunikasi. Yogyakarta: Al-Amin Press.
Effendy, O. U. (2011). Ilmu Komunikasi Teori dan Praktek. Bandung: PT Remaja Rosdakarya
Hermawan, A. (2012). Komunikasi Pemasaran. Jakarta: Erlangga.
Hitt Michael, d. (1997). Manajemen Strategis. Jakarta: Erlangga.
Irfan Ardiansah, A. M. (2021). Optimalisasi Instagram Sebagai Media Marketing. Jakarta: PT. Gramedia.
Keller, P. K. (2007). Manajemen Pemasaran Jilid 1 Edisi ke 12. Jakarta: PT. Indeks.
Keller, P. K. (2009). Manajemen Pemasaran. Penerjemah: Bob Sahran. Jakarta: Erlangga.
Keller., K. d. (2009). Manajemen Pemasaran, Analisis, Perencanaan, Implementasi dan Kontrol. Jakarta: Erlangga.
Kennedy, S. (2006). Marketing Communication : Taktik dan Strategi. Jakarta: PT Bhuana Ilmu Populer.
Moeleong, L. J. (2002). Metodologi Peneliitian Kualitatif. Bandung: PT. Remaja Rosdakarya. Morissan. (2010). Periklanan: Komunikasi Pemasaran Terpadu. Jakarta: Kencana.
Morissan. (2012). Periklanan Komunikasi Pemasaran Terpadu. Jakarta: Prenada Media Group. Muhammad, D. A. (2014). Komunikasi Organisasi. Jakarta: PT. Bumi Aksara.
Mulyana, D. (2007). Ilmu Komunikasi Suatu Pengantar. Bandung: PT. Remaja Rosdakarya. Nasrullah, R. (2015). Media Sosial: Perspektif Komunikasi, Budaya, dan Sosioteknologi. Bandung: Simbiosa Rekatama Media
Nasrullah, R. (2016). Teori dan Riset Media Siber (cybermedia). Jakarta: Kencana. Olson, P. d. (2007). Perilaku Konsumen don Strategi Pemasaran. Jakarta: Salemba Empat.
Roudhonah. (2007). Ilmu Komunikasi. Jakarta: UIN Press.
Soesmanegara. (2012). Strategic Marketing Communication. Bandung: Bandung: Alfabeta.
Sulaksana, U. (2007). Intergrated Marketing Communications: Teks dan Kasus. Yogyakarta: Pustaka Pelajar.
Suyanto, M. (2007). Marketing Strategi. Yogyakarta: Andi Offset.
Tjiptono, F. (1997). Strategi Pemasaran. Yogyakarta: ANDI.
Tjiptono, F. (2016). Pemasaran Esensi dan Aplikasi. Yogyakarta.