DETERMINANTS OF PRICE AND PRODUCT QUALITY ON THE PURCHASE DECISION OF CAR GLASS FILM

  • Muhammad Ras Muis Universitas Muhammadiyah Sumatera Utara
  • Slamet Rianto Universitas Muhammadiyah Sumatera Utara

Abstract

The purpose of this research is to find out and analyze the effect of price and product quality on the purchase decision of car window film at PT RVM Window Film - Medan, this study was 100 respondents. Test for 10 targeted 10 people / day the number of sampling in this study was 100 respondents. The data collection techniques in this study were questionnaire (questionnaire), interview (interview) and documentation study. The data analysis technique used is multiple linear regression by first testing the assumptions of kasik, t test, F test and the coefficient of determination. The results of the study show that the price significantly influences the purchase decision of car window film at PT RVM Window Film - Medan. Product quality significantly influences the purchase decision of car window film at PT RVM Window Film - Medan.

References

Arianty, N. (2016). Pengaruh Promosi dan Merek terhadap Keputusan Pembelian. Prosiding Dies Natalis Fakultas Ekonomi Dan Bisnis, 2(1), 69–76.
Cannon, J. P., Perreault, J. W. D., & Carthy, E. J. M. (2009). Pemasaran Dasar (Edisi 16:). Jakarta: Salemba Empa.
Daulay, R., & Putri, R. E. (2018). Analisis Faktor-Faktor Psikologis Terhadap Keputusan Pembelian Kosmetik Wardah Di Kota Medan. Prosiding Konferensi Nasional Ke- 8, 1–6. Medan: Asosiasi Program Pascasarjana Perguruan Tinggi Muhammadiyah’ Aisyiah (APPPTMA).
Durianto, D. (2013). Strategi Menaklukan Pasar Melalui Riset Ekuitas dan Perilaku Merek. Jakarta: PT. Gramedia Pustaka Utama.
Juliandi, A., & Irfan. (2013). Metodologi Penelitian Kuantitatif untuk Ilmu-Ilmu Bisnis. Bandung: Citapustaka Media Perintis.
Kasmir. (2011). Kewirausahaan. Jakarta: RajaGrafindo Persada.
Kotler, P. (2013). Manajemen Pemasaran. Jakarta: Prenhallindo.
Kotler, P., & Armstrong, G. (2013). Prinsip-prinsip Pemasaran. Jakarta: Erlangga.
Kotler, P., & Keller, K. L. (2011). Manajemen Pemasaran (Edisi 12). Jakarta: Index.
Lee, M., & Johnson, C. (2011). Prinsip - prinsip Pokok Periklanan Dalam Perspektif Global. Jakarta: Kencana.
Lubis, A. A. (2015). Pengaruh Harga Dan Kualitas Produk Terhadap Keputusan Pembelian Surat Kabar Pada PT. Suara Barisan Hijau Harian Orbit Medan. Jurnal Ilmiah Manajemen Dan Bisnis, 16(02), 1–11.
Morissan. (2010). Periklanan, Komunikasi Pemasaran Terpadu. Jakarta: Kencana Pernada Media Group.
Nasution, M. I., Prayogi, M. A., & Nasution, S. M. A. (2017). Pengaruh Kualitas Produk, Promosi Terhadap Penjualan Pada Usaha Mikro Pengrajin Sepatu Di Kecamatan Medan Denai. Prosiding Seminar NasionalPenelitian Dan PKM Sosial, Ekonomi Dan Humaniora, 7(1), 60–70.
Sanusi, A. (2011). Metodologi Penelitian Bisnis. Jakarta: Salemba Empat.
Sarwono, J. (2007). Analisis Jalur untuk Riset Bisnis dengan SPSS. Yogyakarta: Andi Offset.
Sugiyono. (2012). Metode Penelitian Kuantitatif Kualitatif & RND. Bandung: Alfabeta.
Supranto, J., & Limakrisna, N. H. (2007). Perilaku Konsumen dan Strategi Pemasaran: Untuk Memenangkan Bisnis. Jakarta: Mitra Wacana Media.
Suryana. (2013). Kewirausahaan: Kiat dan Proses Menuju Sukses (Edisi 4). Jakarta: Salemba Empat.
Thamrin, A., & Tantri, F. (2014). Manajemen Pemasaran. Jakarta: PT Raja Grafindo Persada.
Tjiptono, F. (2012). Strategi Pemasaran (Edisi Keti). Jakarta: Andi Offset.
Tjiptono, F., & Chandra, G. (2012). Pemasaran Strategik (Edisi 2). Yogyakarta: Andi Offset.
Published
2021-12-26
How to Cite
MUIS, Muhammad Ras; RIANTO, Slamet. DETERMINANTS OF PRICE AND PRODUCT QUALITY ON THE PURCHASE DECISION OF CAR GLASS FILM. International Proceeding of Law and Economic, [S.l.], p. 184-191, dec. 2021. Available at: <https://jurnal.pancabudi.ac.id/index.php/iple/article/view/4029>. Date accessed: 21 dec. 2024.