DIGITAL MARKETING TOURISM DESTINIATION PARI CITY VILLAGE PANTAI CERMIN DISTRICT SERDANG BEDAGAI REGENCY
Abstract
Digital marketing in the current era is very important, especially in marketing a product, especially tourism. This study aims to help rural communities to continue to do tourism marketing with a digital concept. The location of the study was Pari City Village, Pantai Cermin District, Serdang Bedagai Regency. This research used a descriptive qualitative research method with a total of 15 informants. The results of the study explained; 1) the need to carry out sustainable tourism development, 2) utilize information technology as a digital marketing effort, 3) evaluate the Village website so that more information is needed by the community, 4) promotion of village tourism with social media, 5) the concept of atention, interest, desire, action (AIDA) and 6) branding village tourism.
References
Arida, I. N. S., & Pujani, LP. K. (2017). Kajian Penyusunan Kriteria-Kriteria Desa Wisata Sebagai Instrumen Dasar Pengembangan Desa Wisata. Jurnal Analisis Pariwisata, 17(1), 1–9.
Aryunda, H. (2011). Dampak Ekonomi Perkembangan Kawasan Ekowisata Kepulauan Seribu. Jurnal Perencanaan Wilayah Dan Kota, 22(1), 1–16.
Bekti, B. H. (2015). Mahir Membuat Website dengan Adobe Dreamweaver CS6, CSS dan JQuery. ANDI.
Chaffey, D., & Chadwick, F. E. (2016). Digital Marketing Strategy, Implementation and Practice. Pearson Education Limited.
Harahap, M. (2018). Tanggapan Pengunjung terhadap Fasilitas Objek Wisata Rumah Batu Serombou di Kabupaten Rokanhulu. Jurnal Organisasi Dan Manajemen, 5(1), 1–8.
Kotler, P., & Keller, K. L. (2016). Marketing Management, 15th Edition. Pearson Pretice Hall, Inc.
Miles, M. B., Huberman, A. M., & Saldana, J. (2014). Quantitative Data Analysis A Methods Sourcebook (Edition 3). USA: Sage Publications, Terjemahan Tjetjep Rohidi, UI-Press.
Muljadi, A. J. (2012). Kepariwisataan dan Perjalanan. PT Raja Grafindo Persada.
Muljono, R. K. (2018). Digital Marketing Concept. PT Gramedia Pustaka Utama.
Musyadat Cholil, A. (2020). 150 Brand Awareness Ideas. Quadrant.
Nuryanti, W. (1993). Concept, Perspective and Challenges, makalah bagian dari Laporan Konferensi Internasional mengenai Pariwisata Budaya.
Setyaningrum, A. (2015). Prinsip-Prinsip Pemasaran. CV Andi Offset .
Siregar, Y. C. (2017). Fasilitas Pada Ekowisata Naga Sakti Di Kabupaten Siak Sri Indrapura Riau. Jurnal Organisasi Dan Manajemen, 4(2), 1–11.
Sugiyono. (2018). Metode Penelitian Pendidikan (Pendekatan Kuantitaif, Kualitatif, dan R&D). CV Alfabeta.
Tjahjaningsih, E., & Soliha. (2015). Manajemen Pemasaran Tinjauan Teoritis Serta Riset Pemasaran. Universitas Stikubank Semarang.
Undang-Undang Nomor 6 Tahun 2014. (n.d.). Tentang Desa.
Undang-Undang Nomor 10 tahun 2009. (n.d.). Tentang Kepariwisataan.
Utomo, T. A., Yuwono, B. D., & Amarrohman, F. J. (2017). Aplikasi System Informasi Geografis Berbasis Web dan Android untuk Pemeliharaan Jalur Alternative Menuju Tempat Pariwisata. Jurnal Geodesi UNDIP, 6(2), 1–11.
Yasmin, A., Tasneem, S., & Fatema, K. (2015). Effectiveness of Digital Marketing in the Challenging Age. International Journal of Management Science and Business Administration, 1(5), 69–80.
Yuliati, E., & Suwandono, D. (2016). Arahan Konsep dan Strategi Pengembangan Kawasan Desa Wisata Nongkosawit Sebagai Destinasi Wisata Kota Semarang. Arahan Konsep Dan Strategi Pengembangan Kawasan Desa Wisata Nongkosawit Sebagai Destinasi Wisata Kota Semarang. Biro Penerbit Planologi UNDIP, 2(4), 263–272.