ANALISIS DETERMINAN LABA BERSIH PADA PERUSAHAAN MAKANAN DAN MINUMAN DI BURSA EFEK INDONESIA

  • Reza Hanafi Lubis Universitas Muslim Nusantara Al-Washliyah

Abstract

This research title “Influence Sales And Expense Promotion On Net Profit In Food And Beverages Companies Listed On The Indonesian Stock Exchange (IDX) Period 2015-2018”. The purpose of this research is to know influence sales and expense promotion on net profit in food and beverages companies listed on The Indonesian Stock Exchange (IDX). This basic of sampling in this study used purposive sampling with a total sample of 10 companies, and it is processed by using IBM SPSS 24.0. The analysis showed variable sales and expense promotion has the ability to explain net profit in food and beverages companies listed on The Indonesian Stock Exchange (IDX) period 2015-2018 by 85,6 % and 14,4 % is explained by variables other than the estimate. Sales and expense promotion the estimate influence significant and positive in net profit in food and beverages companies listed on The Indonesian Stock Exchange (IDX) period 2015-2018. Partially, variable sales the estimate influence significant in net profit and variable expense promotion the estimate not influence significant in net profit.

References

Alma, B. (2009). Manajemen Pemasaran dan Pemasaran Jasa. Bandung: CV. Alfabeta.
Assauri, S. (2015). Manajemen Pemasaran. Jakarta: PT. Raja Grafindo Persada.
Ghozali, Imam. (2009). Aplikasi Analisis Multivariate dengan Program SPSS. Edisi Keempat. Semarang: Badan Penerbit Universitas Diponegoro.
Ghozali, Imam. (2012). Aplikasi Analisis Multivariate dengan Program SPSS 21. Semarang: Universiatas Diponegoro.
Halim, Abdul dan Bambang Supomo. (2009). Akuntansi Keuangan. Yogyakarta: BPFE.
Harahap, Sofyan Syafri. (2009). Analisis Kritis atas Laporan Keuangan. Jakarta: Raja Grafindo Persada.
Hery. (2016). Analisis Laporan Keuangan: Integrated and Comprehensive Edition. Jakarta: PT. Grasindo
Kasmir. (2013). Analisis Laporan Keuangan. Edisi 1, Cetakan Ke-6. Jakarta: Rajawali Pers.
Kotler, P. (2006). Manajemen Pemasaran (Ed. Ke-11). Jakarta: PT. Indeks Kelompok Gramedia.
Moekijat, M. (2014). Manajemen Sumber Daya Manusia. Bandung: Mandar Maju.
Mulyadi. (2012). Akuntansi Biaya. Yogyakarta: STIM YKPN
Rahardjo, Budi. (2016). Sistem Informasi Penjualan. Bandung: Informatika.
Rahmawati, Aas Astri. (2017). Pengaruh Peningkatan Penjualan Terhadap Laba Bersih (Studi Empiris Pada Perusahaan Manufaktur Sektor Industri Dasar dan Bahan Kimia yang Terdaftar Di Bursa Efek Indonesia Periode 2011- 2015). Universitas Widyatama.
Ramadhan, P. R., & Supraja, G. (2019). Faktor-faktor yang Mempengaruhi Growth Income Pada Perusahaan Perkebunan Yang Terdaftar di Bursa Efek Indonesia. In Seminar Nasional Sains dan Teknologi Informasi (SENSASI) (Vol. 2, No. 1).
Ramadhan, P. R., Batubara, S. S., & Zakwan, Z. (2020). Analisis Determinan Expected Return pada Perusahaan LQ-45 Bursa Efek Indonesia. Jurnal Riset Akuntansi dan Bisnis, 19(2), 171-182.
Ramadhan, P. R., & Nasution, D. A. D. (2020). Analisis Determinan Harga Saham Perusahaan Sektor Agriculture Yang Terdaftar Di Bursa Efek Indonesia. Jurnal Riset Akuntansi dan Bisnis, 20(2), 162-171.
Rusiadi, dkk. (2013). Metode Penelitian Manajemen, Akuntansi, dan Ekonomi Pembangunan. Konsep, Kasus, dan Aplikasi SPSS, Eviews, Amos Lisrel. Medan: USU Press.
Rustami, Putu, I Ketut Kirya, Wayan Cipta. (2014). Pengaruh Biaya Produksi Biaya Promosi, dan Volume Penjualan Terhadap Laba Pada Perusahaan. Kopi Bubuk Banyuatis. Universitas Pendidikan Ganesha.
Published
2021-03-03
How to Cite
LUBIS, Reza Hanafi. ANALISIS DETERMINAN LABA BERSIH PADA PERUSAHAAN MAKANAN DAN MINUMAN DI BURSA EFEK INDONESIA. Scenario (Seminar of Social Sciences Engineering and Humaniora), [S.l.], p. 72-79, mar. 2021. Available at: <https://jurnal.pancabudi.ac.id/index.php/scenario/article/view/1159>. Date accessed: 21 nov. 2024.
Issue
Section
Articles